ما اینجا در سیاره دانلود آهنگ جدید هستیم!

  • ۰
  • ۰

آیا تا به حال با گوش دادن به یک قطعه موسیقی خاص احساس لرز کرده اید؟ شما می توانید از شبکه برجسته مغز برای آن مفصل عاطفی تشکر کنید. با کمال تعجب، این منطقه همچنین جزیره ای از خاطره باقی مانده است که از ویرانی های بیماری آلزایمر در امان مانده است. محققان دانشگاه بهداشت یوتا به دنبال این منطقه از مغز هستند تا درمان‌های مبتنی بر موسیقی را برای کمک به کاهش اضطراب در بیماران مبتلا به زوال عقل ایجاد کنند. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا به بررسی از عواملی که سبب جلوگیری از آلزایمر با موسیقی میشود بپردازیم و همچنین با دسترسی به آهنگ های احساسی خوانندگان زن ایرانی بخشی از زیبایی آهنگ و فرهنگ ایرانی را لمس کنید......

جف اندرسون، MD، PhD، دانشیار رادیولوژی در U of Health و نویسنده مشارکت کننده در این مطالعه، گفت: «افراد مبتلا به زوال عقل با دنیایی مواجه می شوند که برای آنها ناآشنا است، که باعث سردرگمی و اضطراب می شود. ما معتقدیم موسیقی به شبکه برجسته مغزی که هنوز نسبتاً کار می کند، نفوذ خواهد کرد.

کار قبلی تأثیر یک برنامه موسیقی شخصی را بر خلق و خوی بیماران زوال عقل نشان داد. این مطالعه با هدف بررسی مکانیسمی انجام شد که شبکه توجه را در ناحیه برجسته مغز فعال می کند. نتایج روش جدیدی را برای رویکرد اضطراب، افسردگی و بی قراری در بیماران مبتلا به زوال عقل ارائه می دهد. فعال شدن نواحی مجاور مغز نیز ممکن است فرصت هایی را برای به تاخیر انداختن کاهش مداوم ناشی از بیماری ارائه دهد. 

به مدت سه هفته، محققان به شرکت‌کنندگان در انتخاب آهنگ‌های معنی‌دار کمک کردند و به بیمار و مراقب در مورد نحوه استفاده از پخش‌کننده رسانه‌ای قابل حمل بارگذاری شده با مجموعه موسیقی انتخاب‌شده آموزش دادند.

جیس کینگ، دانشجوی فارغ التحصیل در آزمایشگاه شبکه مغز و اولین نویسنده این مقاله، می گوید: «وقتی هدفون را روی بیماران زوال عقل قرار می دهید و موسیقی آشنا پخش می کنید، آنها زنده می شوند. "موسیقی مانند یک لنگر است که بیمار را به واقعیت بازمی گرداند."

محققان با استفاده از یک MRI کاربردی، بیماران را اسکن کردند تا از مناطقی از مغز که هنگام گوش دادن به کلیپ‌های 20 ثانیه‌ای موسیقی در مقابل سکوت روشن می‌شد، تصویربرداری کنند. محققان هشت کلیپ موسیقی از مجموعه موسیقی بیمار، هشت کلیپ از همان موسیقی را به صورت معکوس و هشت بلوک سکوت پخش کردند. محققان تصاویر هر اسکن را مقایسه کردند.

محققان دریافتند که موسیقی مغز را فعال می کند و باعث می شود کل مناطق با هم ارتباط برقرار کنند. با گوش دادن به موسیقی متن شخصی، شبکه بصری، شبکه برجسته، شبکه اجرایی و جفت شبکه مخچه و کورتیکوسربللار همگی اتصال عملکردی بالاتری را نشان دادند.

نورمن فاستر، مدیر مرکز تحقیقات تصویربرداری و مراقبت از آلزایمر در U of Health و ارشد ، گفت: «این شواهد عینی از تصویربرداری مغز است که نشان می‌دهد موسیقی معنادار شخصی یک مسیر جایگزین برای برقراری ارتباط با بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر است. نویسنده روی کاغذ با پیشرفت بیماری، مسیرهای زبان و حافظه بصری آسیب می بیند، اما برنامه های موسیقی شخصی می تواند مغز را فعال کند، به ویژه برای بیمارانی که تماس با محیط خود را از دست می دهند.

با این حال، این نتایج به هیچ وجه قطعی نیستند. محققان به حجم نمونه کوچک (17 شرکت‌کننده) برای این مطالعه اشاره می‌کنند. علاوه بر این، مطالعه تنها شامل یک جلسه تصویربرداری برای هر بیمار بود. هنوز مشخص نیست که آیا اثرات شناسایی‌شده در این مطالعه فراتر از یک دوره کوتاه تحریک باقی می‌ماند یا اینکه سایر بخش‌های حافظه یا خلق و خوی با تغییرات در فعال‌سازی عصبی و اتصال برای طولانی‌مدت تقویت می‌شوند.

اندرسون گفت: «در جامعه ما، تشخیص‌های زوال عقل به صورت گلوله برفی انجام می‌شود و منابع را به حداکثر می‌رساند. هیچ‌کس نمی‌گوید نواختن موسیقی درمانی برای بیماری آلزایمر است، اما ممکن است علائم را قابل کنترل‌تر کند، هزینه مراقبت را کاهش دهد و کیفیت زندگی بیمار را بهبود بخشد.»

  • ۰۱/۰۷/۲۶
  • ستاره آرام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی