ما اینجا در سیاره دانلود آهنگ جدید هستیم!

  • ۰
  • ۰

تونالیته در موسیقی چیست؟ تونالیته در موسیقی به طور پیچیده ای با ملودی و هارمونی مرتبط است. به زبان ساده، تونالیته در موسیقی به صدای کلی یک قطعه موسیقی که با کلیدی که در آن پخش می‌شود تعریف می‌شود. یا اول ملودی بعد تونالیته! کمی شبیه به سوال قدیمی که چه چیزی اول شد، مرغ یا تخم مرغ؟

هنگام مطالعه تونالیته در موسیقی، توجه به چند نکته ضروری است. اینها با جزئیات بیشتر توضیح داده خواهند شد، اما تحت عبارات موسیقایی گسترده تر تصادفی، مقیاس ها و صدای کلی قرار می گیرند. باما در ادامه این مقاله همراه باشید تابه بررسی تونالیته در موسیقی بپرازیم همچنین با مراجعه به سایت ما و دانلود آهنگ های شوتی عربی ، از گوش فرا ادن به بهترین ها لذت ببرید... 

 

تونالیته در موسیقی

تعریف تنالیته در موسیقی رابطه کلی بین ملودی و هارمونی و نحوه ایجاد یک مجموعه صوتی منحصر به فرد در هنگام ترکیب است. همانطور که قبلاً گفته شد، تونالیته یک قطعه موسیقی به دو عنصر دیگر موسیقی بستگی دارد - ملودی و هارمونی. اغلب یک آهنگساز با استفاده از یک امضای کلیدی خاص، ملودی را برای یک قطعه موسیقی می نویسد. هنگامی که ملودی ایجاد می شود، در امضای کلیدی داده شده، هارمونی ایجاد می شود و بر اساس آکوردهایی که در این امضای کلیدی یافت می شود، ملودی را پشتیبانی می کند.

تونالیته، ملودی و هارمونی همگی به یکدیگر وابسته هستند. ملودی بدون تونالیته امضای کلید خانه نمی تواند وجود داشته باشد و هارمونی بدون ملودی و امضای کلیدی که مبتنی بر آن است وجود ندارد.

برای درک تونالیته در موسیقی، تعاریف زیادی از تئوری موسیقی وجود دارد که باید درک شوند. همه اینها با جزئیات بیشتر توضیح داده خواهد شد، اما لطفاً بدانید که این اطلاعات به معنای مقدمه ای برای تونالیته در موسیقی است. اگر می خواهید در مورد تئوری موسیقی در مورد تناژ، امضاهای کلیدی و قوانین هارمونی بیشتر بدانید، باید تحقیقات مستقل بیشتری انجام دهید.

تصادفی

تصادفی در موسیقی علامتی است که قبل از نت قرار می گیرد که یک نت را با یک نیم صدا بلند یا پایین می آورد. تصادفی بیشتر به عنوان تیز یا تخت شناخته می شود . جدول زیر را ببینید تا ببینید این نمادهای موسیقی چه شکلی هستند. برای درک تصادفی، شما همچنین باید بدانید که صداها و نیم صداها چیست.

برای درک هر دو لحن و نیم‌تون، به تصویر صفحه کلید زیر نگاه کنید. همانطور که می بینید، یک نیم صدا، اگر بین نت های E و F بروید، فقط دو مرحله است. یک نت سیاه در این بین وجود ندارد. اما، اگر به نت های C و D نگاه کنید، یک نت سیاه در بین آن ها وجود دارد. این یک لحن است یا اگر مراحل را می شمارید سه مرحله است. از جمله هر نت در تن - C، C# و D، سه وجود دارد. البته، می‌تواند یک نیم‌آواز یا یک لحن وجود داشته باشد که روی هر نت شروع شود.

دانستن این تن ها و نیم صداها به شما کمک می کند ترتیب و چینش تن ها و نیم صداها را در مقیاس ماژور یا مینور درک کنید.

چرا تونالیته در موسیقی مهم است؟

تونالیته در موسیقی یکی از عناصر مهم موسیقی است. عناصر موسیقی - ملودی، تونالیته و هارمونی همه به یکدیگر وابسته هستند. ملودی تونالیته موسیقی را تعیین می کند و تونالیته موسیقی هارمونی را مشخص می کند، سپس هارمونی به تونالیته کمک می کند! جدا کردن این سه عنصر موسیقی دشوار است، زیرا آنها بدون یکدیگر نمی توانند وجود داشته باشند.

هنگامی که درک خوبی از تناژ و هارمونی ایجاد کنید، کار کردن موسیقی با "گوش" برای شما آسان تر خواهد بود. داشتن "گوش" موزیکال می تواند تمرین زیادی را ببرد، و اگر بدانید از چه امضای کلیدی یا "تونالیته" در موسیقی استفاده می شود، کمک می کند، زیرا از آنجا می توانید هارمونی و سایر بخش ها را بسیار آسان تر انجام دهید.

 

قدردانی و تونالیته موسیقی

دانستن اینکه چه چیزی به تونالیته در موسیقی کمک می کند به شما کمک می کند به طور کلی موسیقی را مطالعه، اجرا و قدردانی کنید. حتی اگر یک موضوع نظر در مورد اینکه آیا یک قطعه موسیقی همخوان است یا ناهماهنگ، یا خوشایند یا ناخوشایند است، به شما کمک می کند که بدانید چه چیزی به صدای کلی کمک می کند.

دفعه بعد که در حال گوش دادن به یک قطعه موسیقی هستید، به تونالیته موسیقی فکر کنید. صدای همخوان است یا ناهماهنگ؟ آیا با کلید اصلی نوشته می شود یا مینور؟ یا در مقیاس کاربردی و غیرعادی نوشته شده است؟ آیا استفاده از تصادفی در موسیقی وجود دارد؟ آیا موسیقی تغییر می کند یا مدوله می شود؟ چگونه تغییر می کند؟

به عنوان یک نوازنده، مطمئن شوید که یاد می‌گیرید و می‌دانید که با چه کلیدی اجرا می‌کنید. وقتی کلید خانه چیست، می‌توانید شروع به اضافه کردن یا تغییر موسیقی کنید. شاید بتوانید یک مدولاسیون اضافه کنید؟ یا شاید به جای اجرای موسیقی با کلید ماژور، تونالیته کلی را به کلید مینور تغییر دهید و ببینید چه اتفاقی می افتد! شاید تغییر را دوست داشته باشید!

 

  • ۰۱/۰۸/۲۷
  • ستاره آرام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی