تاریخچه یوروویژن به اولین رویداد سالانه ای که در سال 1956 برگزار شد برمی گردد. این رویداد که در اصل بر اساس جشنواره موسیقی سان رمو ایتالیا بود، یک مسابقه موسیقی سالانه است که توسط شرکت پخش اروپایی سازماندهی می شود تا یک بار برای همیشه بهترین فیلم اصلی سال را مشخص کند. آهنگ است. در طول این جشنواره، نوازندگانی از کشورهای مختلف اروپایی و سایر نقاط جهان با یکدیگر رقابت می کنند تا ببینند چه کسی افتخارات برتر را به خانه خواهد برد.
این مسابقه تا سال 2020 هر ساله برگزار می شد، زمانی که یوروویژن و بسیاری از رویدادهای موسیقی دیگر در سراسر جهان به دلیل همه گیری ویروس کرونا مجبور به لغو شدند. با این حال، در سالهای قبل از توقف، یوروویژن به یکی از طولانیترین برنامههای تلویزیونی تاریخ تبدیل شده بود، و همچنین یکی از پربینندهترین رویدادهای غیرورزشی روی کره زمین است.
هر سال، این رویداد تلویزیونی بین 100 میلیون تا 600 میلیون بیننده را از طریق پخش در پنج قاره مختلف جذب می کند. برای اینکه شرکت کنندگان در مسابقه شرکت کنند، کشورشان باید عضو اتحادیه پخش کننده اروپا (یا EBU)، یک اتحاد بین المللی از شرکت های رسانه ای خدمات عمومی باشد. تنها استثنا تا کنون استرالیا بوده است که در سال 2015 برای جشن شصتمین سالگرد نمایش دعوت شد تا شرکت کند. ظاهراً استرالیاییها امتیاز مثبتی به دست آوردند، زیرا این کشور در سال 2016 دعوت شد و در نهایت از سال 2019 تا 2023 حق شرکت را کسب کرد.
از زمان شروع یوروویژن ، بیش از 50 کشور از این فرصت استفاده کرده اند تا حداقل یک بار رقبای خود را به این مسابقه بفرستند. با این حال، طبق قوانین رسمی، هر سال فقط شرکت کنندگان از 44 کشور مختلف مجاز به شرکت در این مسابقه هستند.
در این مرحله، ممکن است فکر کنید یوروویژن شبیه نسخه بین المللی American Idol به نظر می رسد، اما حال و هوای اجرا در واقع بسیار لذت بخش تر است. «Over the top» معمولاً نام بازی در این رقابت است، با لباسهای پر زرق و برق، اشعار شیک و حرکات رقص عجیب و غریب که مورد استقبال، تشویق و حتی انتظار قرار میگیرد.
- ۰۰/۱۰/۱۲